PRODUKTE | Getriebe

Main Drive
Max. continuous torque
Max. intermittent torque
Max.Speed
2.141 Kgm | 21.000 Nm
3.000 Kgm | 29.419 Nm
2,500 – 3,300 RPM
Auxiliary Outputs
Available outputs                                       Pneumatic Clutch | Mechanical | Hydraulic
Max. power available at shaft
Max. torque available at shaft 
110 (kW) *(130 kW)
122 Kgm | 1.200 Nm*
Max. output speed  2.500 (rpm)
Available drive ratios
Power take-off operational with vehicle
1 to 1.27 (standard) ; 1 to 1 (special)
Stationary (standard) ; in motion (special)
Available Outputs                                       Hydraulic*
Max Torque available at shaft 40 Kgm | 400 (Nm)*
Max power available at shaft 35 (kW)*
Available drive ratios
Power take-off operational with vehicle 
1 to 1,62
Stationary (standard) ; in motion (special)

* Contact us for higher power or torque requirements.
Description 
Das OPS-331 Verteilergetriebe wurde speziell für den Einsatz in mobilen Kombifahr- zeugen entwickelt, wo 2 Großaggregate unabhängig von einander zu- und abgeschaltet werden müssen.
OPS-331 Truck size range 16-40 ton trucks. Equivalent to omsi PFT-PC4/3000 
OPS-331/S equivalent to single output PFT-PC2/3000  
OPS-331/H direct hydraulic pump mounted. Designed for hydraulic driven hydrovac vehicles. 
Muncie SSH2 & SSV2/4 SERIES POWER TAKE-OFF (3290220202, 3290120202), Horizontal Split Shaft (SSH).
PZB 3.2.90.1.(32901) and 3.2.90.2.(32902), 42901, 429012.
Weight : 183 kg

Splitgetriebe, Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, omsi Zwischengetrieben, Optima DrivesSplitgetriebe, Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, omsi Zwischengetrieben,
Main Drive
Torque 2000 Kgm | 19613 Nm
Auxiliary Outputs
Max Torque available at shaft 90 Kgm | 882 Nm
Max. output speed  1500 (rpm) - 140 kw
Output ratio 1/1,43
Available Outputs Hydraulic
Torque 40 Kgm  | 392 Nm
Available drive ratios 1/1,65

Description
OPS532 ist für 8-16 Tonnen schwere LKWs geeignet. MIT KUPPLUNG.

*OPS532/H: Die hydrostatische Version ist für Fahrzeuge mit 18 bis 21 Tonnen erhältlich. OPTIMA entwickelt und produziert hydromechanische Getriebeeinheiten für spezielle LKW-Anwendungen. Ihre Position zwischen Getriebe und Hinterachse ermöglicht es, den Fahrzeugantrieb über einen speziellen Hydraulikkreis von mechanisch auf hydrostatisch umzustellen. Die hydromechanischen OPTIMA-Getriebesysteme sind auf geregelte Drehzahl ausgelegt und verfügen über eine zusätzliche Zapfwelle, sodass kein Hilfsmotor erforderlich ist. Mögliche Anwendungen sind Straßenkehrmaschinen, Straßenwaschanlagen, Bodenausrüstung, Feuerlöschausrüstung, Schneepflüge und Kräne. 
entspricht omsi HT400/1200
 

Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, OMSI, Muncie, PZB, Hydrocar, Interpump, Optima DrivesNebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, OMSI, Muncie, PZB, Hydrocar, Interpump,
Main Drive
Torque 400 kgm I 3922 Nm
Auxiliary outputs
Max torque available at shaft 60 kg
Max. Output speed  1500 (rpm)
Output ratio 1 / 1.25
Available outputs hydraulic
Torque 40 kgm
Available drive ratios 1 / 1.65

Description
Weight 45 kg
Truck size range 3-8 ton trucks.
WITH CLUTCH
* OPS832 / H: The hydrostatic version is available for vehicles weighing 8-10 tons. OPTIMA develops and produces hydromechanical transmissions for special truck applications. Their position between the transmission and the rear axle enables the vehicle drive to be switched from mechanical to hydrostatic via a special hydraulic circuit. The hydromechanical OPTIMA transmission systems are designed for controlled speed and have an additional PTO shaft, so that no auxiliary motor is required. Possible applications are street sweepers, street washers, ground equipment, fire fighting equipment, snow plows and cranes.
corresponds to omsi  HT100 / 350

Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, OMSI, Muncie, PZB, Hydrocar, Interpump, Optima DrivesNebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, OMSI, Muncie, PZB, Hydrocar, Interpump,
Main Drive
Torque 3.000 Kgm I 29.419 Nm
Auxiliary Outputs
Max Torque available at shaft 110 Kgm | 1.078 Nm
Max. output speed  - (rpm)
Output ratio 1 / 1.28
Transfer Ratio 1 / 1.62
Control Air
Max. Output power 110 kW

Description
Weight 183 kg
Das OPS642 Verteilergetriebe wurde speziell für den Einsatz in Betonpumpenfahrzeuge, Bohranlage entwickelt.
Verteilergetriebe für Sermac-, Cifa- usw. Betonpumpen.
Entspricht PFT-PC6/3000PFT 3000/4G, 
Hydrostatische horizontale geteilte Wellenzapfwelle. 
OPS-642/H direkte Hydraulikpumpe montiert. Entwickelt für hydraulisch angetriebene Hydrovac-Fahrzeuge. 
Equivalent to Muncie SSH2 & SSV2/4 SERIES POWER TAKE-OFF (3290220202, 3290120202), Horizontal Split Shaft (SSH).
PZB 3.2.90.1.(32901) and 3.2.90.2.(32902), 42901, 429012.

PFT-PC6/3000 Nebenabtrieb für Cifa Betonpumpen, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe für Betonpumpen, Optima DrivesPFT-PC6/3000 Nebenabtrieb für Cifa Betonpumpen, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe für Betonpumpen,
MAIN DRIVE 
Maximum continuous torque
400 Kgm 4.000 (Nm)*
AUXILIARY OUTPUTS
Maximum torque available at the shaft
50 Kgm 500 (Nm)
Available drive ratios 1: 1.5 (standard) | 1: 1.2 (special)

CONTROL

MECHANIC | PNEUMATIC
Power take-off operational with vehicle  Stationary or in motion
Direction of rotation Opposite of engine
Weight : 40 kg  

Description: 
​• OPS482 is a split shaft power take-off for light vehicles.
• Truck size range 0-8 ton trucks.
• Vacuum Truck | Water Jetting Truck | Hydraulic Aerial Platforms | Sewer Cleaning Combination Vehicles

There are two versions of engagement for the output shaft, both available with Manual Control and Pneumatic control. 
OPS482  is a split shaft power take-off that can be mainly mounted on rubbish skip washers, garbage collectors, fire fighting vehicles, and sewer cleaning machines. 
Equivalent to PFT 300

 

Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Optima DrivesNebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe,
Inlet Torque 400 Kgm | 3922 Nm
Outlet Torque 25 Kgm | 245 Nm
Ratio 1/2,25
Direction of Rotation  Left

Description
Weight: 12 kg - with PTO: 25 kg: This version is without the Clutch system.
* suitable for without PTO outlet trucks
* Intermediate transmission system for heavy-duty trucks (Mitsubishi, Isuzu, etc.)​
* Entspricht IPH, PZB, MUNCIE SS66, SS88 SERIES SPLIT SHAFT POWER TAKE-OFF. 
PZB 32580, 42580. 
Parker Chelsea 912, 941, 2442

Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, MUNCIE SS66, SS88, PZB 32580, 42580, Hydrocar, Interpump, Optima DrivesNebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, MUNCIE SS66, SS88, PZB 32580, 42580, Hydrocar, Interpump,
Inlet Torque 210 Kgm | 2059 Nm
Outlet Torque 25 Kgm | 245 Nm

Description 
Weight: 12 kg - This version is without the Clutch system. 
* suitable for without PTO outlet trucks
* Intermediate transmission system for light-duty trucks (MB Sprinter, Ford Transit,
Volkswagen, etc.)​
* Equivalent to IPH, MUNCIE, 
​PZB 32589, 42589, 

Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, MUNCIE SS66, SS88, PZB 32589, 42589, Hydrocar, Interpump, Optima DrivesNebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, MUNCIE SS66, SS88, PZB 32589, 42589, Hydrocar, Interpump,
Inlet Torque 400 Kgm | 3922 Nm
Outlet Torque 50 Kgm | 490 Nm
Ratio 1/1,56

Description
With hand/parking brake
Without Clutch
Weight: 45 kg 
Special Monoblock design - Aluminum casting housing
Truck size range 3 to 8 t.  and suitable for without PTO outlet trucks
* Intermediate transmission system for heavy-duty trucks (Mitsubishi, Isuzu, Hino, etc.)​

Verteilergetriebe für LKW, Getriebe, Optima DrivesVerteilergetriebe für LKW, Getriebe,
Inlet Torque 400 Kgm | 3922 Nm
Outlet Torque 50 Kgm | 490 Nm
Ratio 1/1,56

Description
Without Clutch
Weight: 36 kg
Special Monoblock design - Aluminum casting housing.
Truck size range 3 to 8 t.  and suitable for without PTO outlet trucks
​* Intermediate transmission system for heavy-duty trucks (Mitsubishi, Isuzu, Hino, etc.)​

Verteilergetriebe für Umwelttechnik, getriebe, PTO, Optima DrivesVerteilergetriebe für Umwelttechnik, getriebe, PTO,
MAIN DRIVE 
Maximum continuous torque 3.000 Kgm | 30.000 Nm
Maximum intermittent torque 3.500 Kgm | 35.000 Nm
Maximum intermittent torque (special version)  
Maximum speed 3.300 (rpm)
AUXILIARY OUTPUTS  
UPPER POWER TAKE-OFF  
Maximum power available at the shaft
Maximum continuous available torque
Maximum output speed
Direction of rotation
380 (kW)
2000 (Nm)
2.800 (rpm)
Same of engine
Available drive ratios 1/1,28 (standard), 1:1 (special)
INTERMEDIATE POWER TAKE-OFF (Hydraulic)  
Maximum power available at the shaft
Direction of rotation

Opposite of engine
Ratio 1/1,23
Shaft distance 438 mm
* Contact us for higher power, torque, or special ratio requirements.
* OPS 923 series can transmit 4,200 NM torque at 2.000 RPM 

DESCRIPTION: Direct or Clutch engagement
* Equivalent to PFT-PCV/3000 and Fabco PTO-175, 
* Standard direct drive version - no clutch - top pump drives are engaged continuously.
* Single clutch drive for top drive pumps possible

The Transfer Case OPS923 (with CLUTCH and DIRECT DRIVE version) has been designed primarily for use in dry vacuum equipment and combination sewer cleaning machines.
VA37010116, 

Vertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Zwischengetrieben, geteilte Welle Zapfwelle, omsi PFT-PCV/3000, PCV-3000, Optima DrivesVertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Zwischengetrieben, geteilte Welle Zapfwelle, omsi PFT-PCV/3000, PCV-3000,
Main Drive
Torque 3000 Kgm | 29420 Nm
Output Shaft
Torque 130 Kgm | 1275 Nm
Speed / RPM  
Output ratio 1/1,28
Output of Hydraulic
Torque 400 Nm | 3922 Nm
Output power 50 Kw - 60 Kw
Output ratio 1/1,28

* Kontaktieren Sie uns für höhere Leistung, Drehmoment oder spezielle Übersetzungsanforderungen.

Description

Direct engagement/direct drive - Without Clutch (Direkteinschaltung/Direktantrieb - Ohne Kupplung)
Das OPS-371 Verteilergetriebe wurde für den Einsatz in Feuerwehrfahrzeugen, Hochdruckreinigungs und Kombinationsfahrzeuge sowie selbstfahrenden Arbeitsmaschinen im industriellen Einsatz entwickelt.
Equivalent to PFT 3000/4AV-E (PFT-4AV-E/3000), PFT-3000/2AV, 
Muncie SSV series. 
PZB 42903, 42904, 42905, 42906, 32903, 32904, 32905 (3.2.90.5), 32906(3.2.90.6).

Vertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi, Optima DrivesVertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, omsi,
Main Drive

Maximum continuous torque

3.500 Kgm | 35.000 Nm
Output Shaft - UPPER POWER TAKE-OFF
Maximum continuous torque
Maximum intermittent torque
Maximum continuous torque (special version) 
160 Kgm  |  1.600 Nm 
200 Kgm  |  2.000 Nm  
*230 Kgm without clutch 
Speed / RPM
Direction of Rotation
-
Same of engine
Output ratio 1/1,28 standard 
Output of Hydraulic
Torque 400 Nm
Output Power 35 kW 
Ratio 1/1,62

* Contact us for higher power, torque, or special ratio requirements.

DESCRIPTION
Direct or Clutch engagement 
* Shaft distance is 420 mm.
centerline pump output; capable of driving up to 10.000 LPM pump. 
​* Special Monoblock Design.
* Equivalent to 
The Transfer Case OPS002 WITH CLUTCH has been designed primarily for use in dry vacuum equipment and combination sewer cleaning machines. OPS002 is a vertical Transfer Case with dimensional characteristics and overall configuration ideal for power equipment such as pumps, blowers, compressors, etc. mounted above the frame rails of the vehicle. 

Vertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, geteilte Welle Zapfwelle, omsi PFT-PCV/3000, Optima DrivesVertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, geteilte Welle Zapfwelle, omsi PFT-PCV/3000,
Main Drive Torque_A 400 Kgm - 3.922 Nm
   
Shaft Output_C  
Torque 60 Kgm - 588 Nm
Exchange ratio 0,98
   
Hydraulic Output_B  
Torque 50 Kgm - 490 Nm
Exchange ratio 0,98
   
Control Vacuum / Air / Mechanic
   
Description  

* Contact us for higher power, torque, or special ratio requirements.
* Shaft distance is 600 mm.
maßgeschneiderte Getriebe

 

 

 

Vertikaler Nebenabtriebe, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Getriebe, maßgeschneiderte Getriebe, Optima DrivesVertikaler Nebenabtriebe, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Getriebe, maßgeschneiderte Getriebe,
Main Drive Torque 2100 Kgm I 20.593 Nm
   
Auxiliary Outputs
Max Torque available at shaft 80 Kgm
Max. output speed   (rpm)
Output ratio 1 / 1,90
   
Available Outputs Hydraulic
Torque 40 Kgm
Available drive ratios 1,9
   
Control Air or Mechanical

* Contact us for higher power, torque, or special ratio requirements.
DESCRİPTİON
Weight 105kg
Aluminium Housing
Truck Size Range: 
Motorgetriebene Nebenabtriebe für LKW-Anbaugeräte und Industrieanwendungen - Bohranlagen,
Equivalent to PFT-450/2AV (PFT - 2AV/450), PFT-1700/2AV

Vertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Optima DrivesVertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe,
Main Drive
Torque 3000 kgm | 29419 Nm
Output Shaft
Torque 80 kgm | 784 Nm
Speed / RPM  
Output ratio 1/2

* Contact us for higher power, torque, or special ratio requirements.
DESCRİPTİON
Equivalent to PFT-1700/2AV (PFT–2AV/1700PFT - 2AV/3000). 
OPS-381 wird vorwiegend in kleinen Spülfahrzeugen, Feuerwehrfahrzeugen und Kleinsaugern eingesetzt
 

Vertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Vertikal geteilte Welle Zapfwelle Optima DrivesVertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Vertikal geteilte Welle Zapfwelle
Inlet Torque 400 Kgm | 3922 Nm
Outlet Torque 50 Kgm | 490 Nm
Ratio 1/1,76

Description
Truck size range 3 to 8 ton
Weight: 42 kg
*Suitable for without PTO outlet trucks
*Intermediate transmission system for heavy-duty trucks (Mitsubishi, Isuzu, Hino, etc.)
working type(3 options):
1- Pump runs while the vehicle is moving
2- Pump runs while the vehicle is in a stable position 
3- Separate control of the outlets 

Control (air-mechanic-vacuum)

equivalent: Parker Chelsea 901, 

 

Vertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Vertikal geteilte Welle Zapfwelle, Optima DrivesVertikaler Nebenabtrieb, Antriebstechnik, Verteilergetriebe, Zwischengetriebe, Vertikal geteilte Welle Zapfwelle,
Output Torque 110 Kgm
Output Cycle 3500
Ratio 1/1

Description
Pneu-Getriebe, Gerätekopplung 
Neue Kupplungsverbindung. Jetzt können Sie Wellen während der Arbeit ein- und auskuppeln.
Weight: 25 kg
Andere Verhältnisse sind auf Anfrage erhältlich.

Gerätekopplung, pneu getriebe, Kupplung, Kardanwelle auskuppeln Optima DrivesGerätekopplung, pneu getriebe, Kupplung, Kardanwelle auskuppeln
Output Torque 60 Kgm
Output Cycle 3500
Ratio 1/1

Description
Pneu-Getriebe, Gerätekopplung 
Neue Kupplungsverbindung. Jetzt können Sie Wellen während der Arbeit ein- und auskuppeln.
Weight : 17 kg 
Other ratios are available on request.

Gerätekopplung, pneu getriebe, Kupplung, Kardanwelle auskuppeln Optima DrivesGerätekopplung, pneu getriebe, Kupplung, Kardanwelle auskuppeln
* The original part numbers, reference numbers and brand names are used only for identification purposes. They do not imply that the products are original (OEM).